To Top
       
05:07 Κυριακή 26 Μαρτίου, 2017
Προηγούμενο
Όλα τα μεγέθη και χρώματα
ΑΡΧΙΚΗΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚΡΙΤΙΚΕΣ & ΓΝΩΜΕΣ Όλα τα μεγέθη και χρώματα

  Μαρίνος Νομικός      14 Μαρτίου 2017, 5:53 μμ  

Το χρώμα («Hidden Figures») και το μέγεθος («Kong: Skull Island») μετρούν στις δύο ενδιαφέρουσες επιλογές της εβδομάδας.

«Κάποια με μυαλό μηχανικού πρέπει να γίνει μηχανικός» λέει ένας επιστήμονας της NASA στην υπάλληλο Mary Jackson (Janelle Monae), για να πάρει την απάντηση «είμαι νέγρα κύριε, δεν τρέφω αυταπάτες». Εκείνος επιμένει: «Εάν ήσουν λευκός άντρας, θα επιθυμούσες να γίνεις μηχανικός;». Η απάντηση επίσης πληρωμένη: «Δεν θα χρειαζόταν καν κύριε, θα ήμουν ήδη». Το “Hidden Figures” αφηγείται τη (συγκλονιστική) αληθινή ιστορία τριών πανέξυπνων, αλλά χαμηλόβαθμων (λόγω μαύρου χρώματος) υπαλλήλων της NASA (Taraji P. Henson, Octavia Spencer και Janelle Monae) και της πολύτιμης συμβολής τους στα γεννοφάσκια του διαστημικού προγράμματος των ΗΠΑ στις αρχές του ‘60.

Ευτυχώς το φιλμ του Theodore Melfi (“St. Vincent”) αποφεύγει τη λούμπα του ζαχαρωμένου μελό κι ακολουθεί την πεπατημένη μεν, αλλά πάντα ευπρόσδεκτη και λαοφιλή προσέγγιση του εύπεπτου, τρυφερού, συγκινητικού και διδακτικού feel-good δράματος για όλη την οικογένεια. Η Taraji P. Henson (η άπαιχτη Cookie της σειράς “Empire”) λάμπει ως η ιδιοφυής μαθηματικός που βρίσκεται στα ανώτερα δώματα του προγράμματος και δουλεύει για την πρώτη εκτόξευση Αμερικανού στο διάστημα (αφότου τους πρόλαβαν οι Ρώσοι με τον Γκαγκάριν) σε μία αίθουσα γεμάτη καχύποπτους έως αγενείς λευκούς άντρες, υπό την επίβλεψη του αυστηρού πλην όμως δίκαιου Kevin Costner.

Παράλληλα μαθαίνουμε τι σημαίνει να είσαι μαύρη γυναίκα στην Αμερική του ‘61, που ναι μεν στέλνει ανθρώπους στο διάστημα, αλλά ταυτόχρονα διατηρεί ξεχωριστές τουαλέτες, ψύκτες και καφετιέρες για τους μαύρους. Σε κάποια σημεία οι υπερβολές για δραματουργικούς σκοπούς είναι εμφανείς, είμαι σίγουρος όμως ότι κάποιες πτυχές πρέπει να ήταν πολύ χειρότερες στην πραγματικότητα. 


Το μέγεθος μετράει και στο δεύτερο φιλμ του τερατοσύμπαντος της Legendary Pictures (μετά το πρόσφατο remake του “Godzilla”) όπου ο αγαπημένος King Kong γιγαντώθηκε αισθητά για τις ανάγκες μιας μελλοντικής αναμέτρησης με τη ραδιενεργή γιαπωνέζικη σαύρα. Στο “Kong: Skull Island”, που διαδραματίζεται λίγο πριν το τέλος του πολέμου του Βιετνάμ, μία ερευνητική αποστολή (που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Βρετανό πρώην κομάντο Tom Hiddleston, τη μάχιμη φωτογράφο Brie Larson και τον ακραιφνή μιλιταριστή Samuel L. Jackson) καταφθάνει σε ένα μέχρι πρότινος αχαρτογράφητο νησί, όπου συναντούν εκτός από τον επώνυμο γιγάντιο πίθηκο και μια πλειάδα άλλων υπερμεγέθων πλασμάτων, που τους αποδεκατίζουν. Βρίσκουν επίσης έναν ξεχασμένο πιλότο από τον Β’ ΠΠ (ένας κεφάτος John C. Reilly), που τους προειδοποιεί πως έτσι και σκοτώσουν τον Kong –όπως διακαώς θέλει ο καραβανάς Jackson)– θα βγουν από τα έγκατα της γης οι φυσικοί εχθροί του: κάτι ύπουλα και αιμοβόρικα, σαυρόμορφα πλάσματα, που έχουν σκοπό να αφανίσουν κάθε άλλου είδους ζωή στο νησί.

Το τι ακολουθεί λίγο-πολύ το φαντάζεστε, όμως αυτή η άνιση μεν αλλά 100% ψυχαγωγική περιπέτεια φαντασίας επιστρατεύει κάθε γνωστό κόλπο στο βιβλίο για να συναρπάσει και να κάνει το δίωρο να κυλήσει σαν μισάωρο: ευφάνταστα τέρατα, φρενήρεις ρυθμοί, αντιμιλιταριστικά και οικολογικά μηνύματα, πάμπολλες αναφορές στο “Apocalypse Now” και στερεότυποι ανθρώπινοι χαρακτήρες που λένε και κάνουν χαζά ή/και προβλέψιμα πράγματα. Τι περισσότερο να ζητήσει κανείς;

Σχολιάστε την Είδηση

Τα σχόλια εκφράζουν ΜΟΝΟ τις απόψεις των χρηστών που τις δημοσιεύουν, τις οποίες και δεν υιοθετεί το philenews.com. Προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.